بوی خوش زندگی با عود خوشبو

عودهای خوشبو کننده جزو وسایل کاربردی در دکوراسیون خانه و یا محل کار هستند. همیشه بوی محیط تاثیر زیادی در دید افراد نسبت به شما دارد.

برای اینکه بتوانید ظاهری جذابتر داشته باشید از ادکلن ها استفاده میکنید در دکوراسیون خانه نیز بوی بد تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون خانه و یا محیط کار دارد.

اگر خانه یا محیط کاری شیک داشته باشید اما آن محیط بوی مناسبی نداشته باشد این باعث کاهش زیبایی و جذابیت خانه و یا محل کار میشود.

حال بمنظور از بین بردن بوی بد محیط، و خوشبوکردن آن، و همچنین دادن فضایی دلنشین تر میتوانید از عودهای خوشبوکننده هوا و یا اسانس های معطر استفاده نمائید.

بوی خوش زندگی با عود خوشبو

بوی خوش زندگی با عود خوشبو

عود ها را همیشه و در همه جا میتوانید استفاده کنید، در حقیقت راحتی استفاده از عودهای خوشبو (حتی نسبت به اسانس های معطر که نیاز به اسانس سوز و شمع یا وارمر دارند) سبب شده است که بعنوان یکی از بهترین گزینه ها برای دادن بوی خوش به محیط از آن استفاده شود.

در محل کار اگر از بوی بد محیط رنج میبرید عودهای خوشبو به شما برای خوشبو کردن آن کمک زیادی میکند.

عود ها براحتی و با کمترین هزینه به شما کمک میکنند خانه و یا محیطی خوشبو و شیک داشته باشید و از محیط با هوایی تمیز و خوشبو لذت ببرید.

عودهای خوشبو عودآنلاین

عودهای خوشبو عودآنلاین

چرا به جای اسپری های شیمیایی از عودهای خوشبو استفاده کنیم؟

عود ها علاوه بر اینکه تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارند و باعث خوشبو شدن محیط خانه میشوند، تاثیر درمانی نیز دارند که از آن به رایحه درمانی با عود نام میبرند.

عود ها کاملا گیاهی هستند و از پوست، چوب، ریشه و یا میوه گل ها، گیاهان و درختان و دیگر مواد طبیعی ساخته میشوند.

عود های خوشبو در گذشته برای آیین های مذهبی و در جشن ها استفاده میشده است که به تدریج استفاده از آنها بیشتر شده و به عنوان بهترین خوشبو کننده محیط مورد استفاده قرار میگیرند.

عودهای خوشبو دست ساز اصل

عودهای خوشبو دست ساز اصل

عود های خوشبو خاصیت درمانی زیادی نیز دارند برای مثال با روشن کردن عود و استنشاق رایحه مطبوع آن، پیام‌های عصبی به مغز و کل سیستم عصبی متناسب با آن رایحه ارسال می شود که سبب دریافت واکنش‌های مثبت در فرد میگردد.

روشن کردن عود ها باعث کاهش استرس و آرامش و درمان بیشتر بیماری ها میشود (بعنوان مثال عود خوشبو کننده با رایحه اسطوخودوس یا همان لوندر سبب آرامش و ریلکسیشن می گردد.)

همواره در هند، چین و تایلند از گذشته های دور این اعتقاد و باور وجود داشته است که سوزاندن عود باعث دور شدن امواج و انرژی‌های منفی موجود در محیط می‌شود.

آیین استفاده از عود خوشبو

آیین استفاده از عود خوشبو

 

در خرید عود های خوشبو کننده به چه عواملی توجه نمائیم؟

 

  • عود نقش درمانی دارد

عود ها انواع مختلفی دارند که هرکدام نیز خاصیت درمانی متفاوتی نیز دارند. پس برای اینکه بتوانید از عود ها هم برای خوشبو کردن فضا و ایجاد فضایی آرام و خوشبو استفاده کنید و هم از خاصیت درمانی آن برای رفع بیماری خود استفاده کنید، از عودهایی استفاده کنید که برای بیماری شما مفید است.

خواص درمانی عود خوشبو

خواص درمانی عود خوشبو

 

  • نوع عود

عودها علاوه بر اینکه در رایحه های مختلفی تولید میشوند، در سایز و شکل نیز متفاوت می باشند. بعنوان مثال عود های شاخه ای، عودهای مخروطی، عودهای شاخه ای بلند و … از انواع اشکال مختلف عودهای خوشبو می باشند. پس با توجه به فضایی که میخواهید در آن از عود استفاده کنید و یا نوع جاعودی ای که دارید، حتماً به شکل عود مورد نظر خود توجه داشته باشید.

نوع عود خوشبو - عود شاخه ای عود مخروطی

نوع عود خوشبو – عود شاخه ای عود مخروطی

 

  • هزینه خرید عود

با توجه به اینکه عود یک کالای مصرفی می باشد، و هزینه عود ها با توجه به نوع رایحه، برند عود، دست ساز یا کارخانه ای بودن و موجود بودن در بازار و … متفاوت می باشد. لذا اینکه بابت هر شاخه عود یا هر بسته عود چقدر توان هزینه کردن دارید نیز عامل مهمی در انتخاب عود می باشد.

 

  • رایحه ی عود

مواد اولیه معطر سازنده‌ی عطر و ادکلن، از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.

نکته جالب این است که معمولاً افراد در انتخاب عود و یا انتخاب اسانس موردنظر خود دچار شک و تردید می باشند؛ زیرا خیلی از اوقات ممکن است ندانند از چه بو و یا رایحه ای خوششان می آید و به آن احساس خوبی دارند. ضمناً افرادی ممکن است ندانند که تمام عطر و ادکلن های موجود در دنیا، حتی معروف ترین آن ها از رایحه هایی از پایه چوب، ریشه، ساقه، برگ، گل و یا میوه گیاهان و یا درختان و گاهاً از مواد طبیعی دیگر ساخته می شوند.

پس یکی از راه های انتخاب رایحه عود خوشبو، این است که ببینید از چه عطر و یا ادکلنی خوشتان می آید. ضمن اینکه عودهایی با رایحه ادکلن وجود دارد که کار شما را در انتخاب عود بر اساس عطر و یا ادکلن موردپسند شما، راحت می کند.

در صورتیکه عود خوشبو با رایحه عطر موردنظر شما وجود نداشت، براحتی می توانید از طریق قسمت عود با رایحه ادکلن که در سایت عودآنلاین قرار داده ایم، اسانس های تشکیل دهنده عطر یا ادکلن موردنظر خودتان را دربیاورید، و حال به دنبال عود خوشبو با آن رایحه باشید.

  • مدت سوختن عود

مدت زمان عودها متفاوت می باشد. این موضوع می تواند مربوط به این باشد که نوع عود شاخه ای است یا مخروطی و یا عود DHOOP.

ضمن اینکه معمولا در عودهای شاخه ای دست ساز، بدلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند، مدت زمان سوختن آن ها بیشتر از عودهای پایه طبیعی می باشند.

نکته مهمی که باید در خصوص مدت سوختن عود به آن توجه کرد این است که نوع قرار گرفتن عود در جاعودی نیز در مدت زمان سوختن عودها تعیین کننده است. بعنوان مثال استفاده از جاعودی های ایستاده، معمولا چون سبب می شوند که عود در حالت ایستاده یا عمود در آن ها قرار بگیرد، پس عود با سرعت کمتری می سوزد و مدت زمان سوختن آن نسبت به زمانی که همان شاخه در یک جاعودی خط کشی بصورت افقی قرار بگیرد بیشتر است.

ضمناً اینکه عود در جریان هوای ملایم و یا ساکن یک اطاق قرار بگیرد نیز در مدت زمان سوختن آن موثرتر است تا زمانیکه همان شاخه عود در جریان شدیدتر هوای محیط قرار بگیرد.

 

  • عود ماه تولد

عودهای خوشبو براساس طالع بینی هندی متولدین ماه های مختلف نیز ساخته شده است. در صورتیکه شما از آن دسته از افرادی می باشید که به طالع بینی اعتقاد دارید و خصوصیات ویژه ای را برای متولدین ماه های سال متصور میشوید، می توانید از عودهای خوشبو متولدین همان ماه بهره ببرید.

بعنوان مثال، عود ماه شهریور محصول شرکت HEM کشور هندوستان بوده و رایحه خوشبوی آن سازگار و متناسب با روانشناسی متولدین این ماه ، بر اساس طالع بینی هندی متولدین شهریور ماه می باشد.

شرکت هم HEM اقدام به ساخت عودهای متناسب با طالع بینی هندی ماه های مختلف نموده است که شامل:

عود ماه فروردین  FARVARDIN HEM – عود ماه اردیبهشت ORDIBEHESHT HEM –  عود ماه خرداد KHORDAD HEM – عود ماه تیر TIR HEM – عود ماه مرداد MORDAD HEM – عود ماه شهریور SHAHRIVAR HEM – عود ماه مهر MEHR HEM – عود ماه آبان ABAN HEM – عود ماه آذر AZAR HEM – عود ماه دی DEY HEM – عود ماه بهمن BAHMAN HEM – عود ماه اسفند ESFAND HEM.

 

عود خوشبو متولدین ماه های سال

 

  • کاربرد تخصصی عود

عودها با توجه به رایحه ها و یا موادی که از آن ساخته می شوند، می توانند خواص گوناگونی داشته باشند.

بعنوان مثال، عود دست ساز لوندر (اسطوخودوس) برای آرامش و ریلکسیشن استفاده می شود. و یا عودهای مدیتیشن با توجه به ساختار و مواد تشکیل دهنده شان، در زمان های انجام مراقبه و مدیتیشن استفاده می گردند.

همچنین رایحه عودها با توجه به کاربردهای گوناگونی که دارند، معمولاً یکی از بهترین گزینه ها برای آروماتراپی ( رایحه درمانی ) نیز می باشند.

به همین دلیل است که عنوان می شود که استفاده از عود، بسیار فراتر از خوشبو کردن محیط می باشد.

 

  • کاربرد عمومی عود خوشبو

    کاربرد عمومی عود خوشبو

    کاربرد عمومی عود خوشبو

  • زمان روشن کردن عود

عودها را باید با توجه به خواصی که دارند، در زمان های مشخصی روشن کرد. بعنوان مثال، در طول روز و زمانیکه برای شروع یک روز کاری آماده می شوید، روشن کردن عود لوندر (اسطوخودوس) احساس خواب آلودگی به شما خواهد داد. زیرا عود اسطوخودوس (لوندر) بدلیل خاصیت ویژه ای که بر بدن دارد، سبب ریلکسی و آرامش می شود و بسیار مناسب زمان های استراحت و شب هنگام می باشد.

و یا مثلاً عود رزماری و اکالیپتوس را نباید قبل از خواب روشن کرد، زیرا بدن شما نیاز دارد که کم کم به حالت خواب برود، و رایحه و بوی رزماری و اکالیپتوس، باعث می شود که شما انرژی تازه ای دریافت کنید و خواب را از بدن شما دور می کند. برای همین است که یکی از بهترین زمان های استفاده از عود رزماری و اکالیپتوس، در زمان صبح و یا زمان های کاری می باشد که به شما انرژی تازه ای بدهد.

پس در انتخاب رایحه عود، به زمانیکه قصد دارید عود را روشن کنید نیز توجه ویژه ای داشته باشید. بدانید که یکی از مهمترین نکات در انتخاب رایحه عود، همین زمان مناسب برای روشن کردن عود می باشد. و باعث می شود، لذت بسیار بیشتری را از عود خوشبو ببرید.

 

  • دست ساز یا پایه طبیعی بودن عود

تفاوت عود های دست ساز و ارگانیک با عودهای شیمیایی در این است که فرمول ساخت عودهای دست ساز قدمت بسیار دارد و سینه به سینه به نسل های بعد منتقل شده است.

این عود ها با استفاده از ماسالا و ادویه طبیعی و حتی در برخی موارد خوراکی و از ترکیب آن با روغن گیاهان و عصاره های طبیعی دیگر ساخته می شوند و علاوه بر ماندگاری رایحه بالا (تا یک هفته) ، تاثیر درمانی و فرادرمانی جسمی و روحی را دارا هستند.

علاوه بر این موارد ، مدت سوختن عودهای دست ساز چندین برابر عودهای شیمیایی بوده و می توان بعد از مقداری استفاده عود را خاموش کرد و در دفعات بعدی استفاده نمود.

در ذیل چند نمونه عود دست ساز و عود پایه طبیعی با رایحه صندل SANDAL را مشاهده می نمائید.

بهترین عودهای پایه طبیعی با رایحه صندل (چندن، چاندان) Sandal

بهترین عودهای دست ساز صندل (چندن، چاندان) Sandal

ضمناً رایحه بعضی از عودهای دست ساز به قدری زیاد است که حتی خاکستر آن نیز تا مدتی بوی بسیار مطبوعی از خود ساطع میکند و یا حتی قبل از اینکه عود را روشن کنید، می توانید از بوی خوش رایحه آن لذت ببرید.

مهم ترین و شاخص ترین خاصیت عود های دست ساز ، بو و روایح خاص و دلپذیر آنها می باشد که قابل مقایسه با عود های کارخانه ای و یا عودهای پایه طبیعی نیست.