معرفی عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu

عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu دارای رایحه ی شرقی چوبی می باشد.

عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu  ادکلنی زنانه بوده و بیشتر مورد پسند این افراد می باشد.

 

در این مطالب به شما در انتخاب عود خوشبو موردنظرتان کمک مینماییم، پس تا انتهای این مطلب با ما باشید تا راه عملی بسیار مفیدی را به شما آموزش دهیم تا در حوزه انتخاب عود خوشبو برای خود و یا دوستانتان متخصصی شوید.

 

روش انتخاب عود متناسب با رایحه ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu

یکی از راه های انتخاب رایحه عود خوشبو، این است که ببینید از چه عطر و یا ادکلنی خوشتان می آید.

و یا در صورتیکه قصد انتخاب یا خرید عود خوشبو را برای دیگر اعضای خانواده و یا دوستانتان دارید، می توانید با این ترفند بسیار جالب، موفق شوید عودی را برای دوستتان خریداری کنید که مطمین باشید از رایحه عود لذت می برد.

افراد از عطر و وادکلن برای خوشبو کردن خود استفاده می نمایند، و حال اینکه با استفاده از عودهای خوشبو و یا اسانس های معطر می توان به خوشبو کردن فضای محیط پیرامون خود اقدام نمود.

مواد اولیه معطر سازنده‌ی عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.

نکته جالبی که در این مقاله قصد داریم با شما درمیان بگذاریم این است که معمولاً افراد در انتخاب عود و یا انتخاب اسانس موردنظر خود دچار شک و تردید می باشند. زیرا خیلی از اوقات ممکن است ندانند از چه بو و یا رایحه ای خوششان می آید و به آن احساس خوبی دارند.

ضمناً افرادی ممکن است ندانند که تمام عطر و ادکلن های موجود در دنیا، حتی معروف ترین آن ها از رایحه هایی از پایه چوب، ریشه، ساقه، برگ، گل و یا میوه گیاهان و یا درختان و گاهاً از مواد طبیعی دیگر ساخته می شوند.

 

تاریخچه عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu

از طریق متن‌ها و حفاری‌های باستان‌شناسی معلوم شده‌است عطرها در بعضی از تمدن‌های اولیه انسانی وجود داشته‌اند. عطرسازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی که تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین به‌طور تجاری ممکن شد، شروع گردید.

خوب است بدانید که همه عطر و یا ادکلن های معروف نظیر عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu، در ساختار خود ترکیبی از اسانس ها و یا رایحه های طبیعی می باشند که طبق نسبت و یا فرمول ویژه ای ترکیب شده اند و توانسته اند به آن رایحه مطبوع عطر و یا ادکلن دست یابند.

 

همانطور که پیشتر در بالای این مقاله ذکر شد، عطر و ادکلن rochas Absolu دارای رایحه ی شرقی چوبی می باشد. عطر و ادکلن روشاس ابسولو، ادکلنی زنانه بوده و بیشتر مورد پسند این افراد می باشد.

در قسمت بعدی این مقاله، شما را با رایحه های تشکیل دهنده عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu، آشنا می نمائیم تا بتوانید با کمک آن، عود خوشبو و یا اسانس معطر موردپسند خود را انتخاب نمائید.

 

نُت‌، رایحه و اسانس تشکیل دهنده روشاس ابسولو rochas Absolu

ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu دارای رایحه ی شرقی چوبی می باشد که استفاده زنانه دارد.

فرمول دقیق عطرهای تجاری محرمانه نگه داشته می‌شوند. حتی اگر آن‌ها را منتشر کنند، آنچنان رایحه آن‌ها تحت تأثیر مواد و بوهای پیچیده‌ای می‌باشند که کمک زیادی برای تشخیص و توصیف آن عطر خاص نمی‌کنند. با این حال، یک فرد متخصص در عطر می‌تواند به طرز ماهرانه‌ای به اجزاء و عناصر سازنده آن پی ببرد.

عملی‌ترین راه برای توصیف نت یا اسانس عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu، توجه به عناصر آن رایحه یا «خانواده» ای است که به آن تعلق دارد، تمام آن رایحه‌هایی که احساس کلی از یک عطر را از شروع استفاده از آن تا آخرین لحظه‌ای که اثر آن باقی‌مانده، می‌سازد.

رایحه های تشکیل دهنده ادکلن روشاس ابسولو بصورت ذیل می باشد:

 

اسانس اولیه : نارنگی ماندارین , برگ انجیر

اسانس میانی : رز , شکوفه پرتقال , گل سوسن , فلفل

اسانس پایه : لوبان , لابدانیوم , بلسان کلمبیایی , سدر

 

بمنظور دانستن اینکه منظور از اسانس اولیه، اسانس میانی و یا اسانس پایه چیست، ادامه مطلب را مطالعه نمائید.

عطر نیز در تشابه با نت‌های موسیقی به داشتن سه گروه از نت‌های گوناگون توصیف می‌شود که یک رایحه هماهنگ را به وجود می‌آورند. این نت‌ها به مرور زمان آشکار می‌شوند، اولین بویی که از عطر به مشام می‌رسد مربوط به نت ابتدایی یا اولیه می‌باشد. به‌دنبال آن، نت میانی احساس می‌شود و در آخرین مرحله نت پایانی خود را به‌تدریج آشکار می‌نماید. این نت‌ها به ترتیب تبخیر عطر به وجود می‌آیند.

 

نُت‌ یا اسانس اولیه عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu:

رایحه‌ای است که به محض استفاده از یک عطر به مشام می‌رسد. نت‌های بالایی شامل ملکول‌های کوچک و سبکی هستند که به‌سرعت تبخیر می‌شوند. آن‌ها در شکل‌گیری احساس اولیه یک فرد نسبت به آن عطر نقش مهمی ایفا کرده و در نتیجه در فروش آن عطر بسیار حیاتی می‌باشند.

در ذیل نت یا اسانس اولیه عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu را مشاهده می کنید.

اسانس اولیه : نارنگی ماندارین , برگ انجیر

اسانس میانی : رز , شکوفه پرتقال , گل سوسن , فلفل

اسانس پایه : لوبان , لابدانیوم , بلسان کلمبیایی , سدر

 

نُت‌ یا اسانس میانی عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu:

رایحه‌ای است که درست زمانی که نت ابتدایی در حال محو شدن می‌باشد خود را نشان می‌دهد. ترکیبات نت میانی قلب یا بدنه‌ی اصلی یک عطر را تشکیل می‌دهند و به‌عنوان یک پوشش برای عدم احساس بوی نامطبوع اولیه نت پایانی عمل می‌کنند. این بوی ناخوشایند ابتدایی در نت‌های پایانی با گذشت زمان مطبوع و دل‌انگیز می‌شوند.

در ذیل نت یا اسانس میانی عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu را مشاهده می کنید.

اسانس اولیه : نارنگی ماندارین , برگ انجیر

اسانس میانی : رز , شکوفه پرتقال , گل سوسن , فلفل

اسانس پایه : لوبان , لابدانیوم , بلسان کلمبیایی , سدر

 

نُت‌ یا اسانس پایه عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu:

هنگام محو شدن نت میانی، نت پایه شروع به آشکار شدن می‌کند. نت‌های پایانی و میانی یک عطر با یکدیگر اساس عطر را تشکیل می‌دهند. نت‌های پایانی عمق و استحکام هر عطر را به‌وجود می‌آورند. ترکیبات این گروه از بوها غنی و عمیق بوده و معمولاً تا ۳۰ دقیقه بعد از استفاده به مشام نمی‌رسند.

در ذیل نت یا اسانس پایه عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu را مشاهده می کنید.

اسانس اولیه : نارنگی ماندارین , برگ انجیر

اسانس میانی : رز , شکوفه پرتقال , گل سوسن , فلفل

اسانس پایه : لوبان , لابدانیوم , بلسان کلمبیایی , سدر

 

رایحه‌های نت‌های ابتدایی و میانی ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu تحت تأثیر رایحه نت پایانی ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu قرار می‌گیرند، به‌علاوه رایحه نت پایانی ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu نیز به وسیلهٔ مواد استفاده‌شده در نت میانی ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu تغییر می‌کند.

سازندگان عطرها معمولاً نت‌های عطرها را منتشر کرده و به‌طور معمول آن‌ها را به‌صورت هرم رایحه‌ها با عبارات نمایشی و انتزاعی به نمایش می‌گذارند.

 

انواع عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu بر اساس غلظت:

محصولاتی که به‌عنوان انواع عطر شناخته می‌شوند تنها در میزان غِلظت مواد اولیه‌ی معطر در حلال آن که می‌تواند شامل اتانول یا ترکیبی از آب و اتانول باشد متفاوت هستند.

شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / مواد اولیه‌ی مصنوعی) مورد استفاده در آن می‌باشد: هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.

معیارهایی که برای توصیف غِلظت تقریبی عطر روشاس ابسولو rochas Absolu با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً مبهم و غیر دقیق می‌باشند. فهرستی از عبارات معمول به شرح زیر ارائه شده‌است:

پودر عطر روشاس ابسولو rochas Absolu شامل 31٪ اسانس عطری در پودر تالک آرایشی بدون وجود الکل می‌باشد.

perfume یا عطر روشاس ابسولو rochas Absolu با غلظتی بین 30–40٪ از مواد معطر؛ غلیظ‌ترین، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین حال گران‌ترین نوع عطر است.

ESdP یا اسپریت دو پرفیوم روشاس ابسولو rochas Absolu که شامل 15–30٪ مواد معطر، یک ترکیب که به‌ندرت بین عصاره عطر و ادوپرفیوم استفاده می‌شود.

اEdP یا دو پرفیوم روشاس ابسولو rochas Absolu به معنی «مایع عطر» با غلظتی در حدود 10–20٪ رایج‌ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. این نوع عطر را با عبارت (millésime) نیز نشان می‌دهند.

EdT یا اُدوتویلت روشاس ابسولو rochas Absolu به‌معنی «مایع آرایش» در حدود 8–16٪ غلظت داشته و بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.

EdC یا ادوکلن روشاس ابسولو rochas Absolu، به‌معنی «مایع کلن» با غلظتی در حدود 3–6٪ از مواد معطر قابل ذکر است که عبارت Original Eau de Cologne یک نام تجاری ثبت شده‌است.

پرفیوم میست روشاس ابسولو rochas Absolu با غلظت 3–8٪ مواد معطر در حلال غیرالکلی.

EdS یا اسپلش و افترشیو روشاس ابسولو rochas Absolu با 1–3٪ غلظت مواد معطر.

در تمام این محصولات اتانول یا ترکیب آب و اتانول به عنوان حلال مواد معطر به کار می‌رود. مواد اولیه‌ی معطر می‌توانند در روغن‌های بی‌بوی دیگری نظیر روغن نارگیل تصفیه شده یا در موم‌های مایعی نظیر روغن جوجوبا (Jojoba oil) حل شوند.

 

نحوه و زمان استفاده از عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu

عطر روشاس ابسولو به‌طور عُرفی بر روی نقاطی از بدن که نبض دارد پاشیده می‌شود. نقاطی مانند پشت گوش‌ها، پشت گردن، سمت داخلی مچ، آرنج و زانوها از آن جمله‌اند تا گرمای این نقاط عطر را گرم کرده و رایحه روشاس ابسولو rochas Absolu را به‌طور مداوم پخش کند. ( البته با توجه به استفاده از مواد صنعتی در برخی عطرها، استفاده از عطر روی پوست پیشنهاد نمی‌گردد.)

در صنعت عطر جدید، استفاده از عطرهایی با غلظت‌های متفاوت با توجه به زمان استفاده از آن‌ها در طول روز پیشنهاد می‌شود:

محصولاتی با شدت پخش بوی ملایم مانند روغن حمام، شامپو بدن و لوسیون بدن برای صبح؛ اُدوتویلت برای بعدازظهر و عطرهایی که ماندگاری زیادی ندارند برای شب پیشنهاد می‌گردند که مزاحم خواب نشوند.

اُدکلنها به‌سرعت متصاعد شده و تا دو ساعت پخش بو دارند. اُدوتویلتها از دو تا چهار ساعت بویشان پخش می‌شود، در صورتی که عطرها تا شش ساعت نیز می‌توانند پخش بو داشته باشند.

 

عوامل موثر بر رایحه عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu

عوامل مختلفی می‌توانند بر چگونگی تأثیر عطر روشاس ابسولو rochas Absolu بر بدن استفاده‌کننده و در نهایت بوی رایحه عطر روشاس ابسولو rochas Absolu مؤثر واقع شود.

از رژیم غذایی به‌عنوان یکی از این عوامل می‌توان نام برد، به‌طوری‌که مصرف غذاهای تند، ادویه‌دار و چرب می‌تواند بر رایحه‌ی عطر rochas Absolu اثر بگذارد.  مصرف داروها نیز می‌تواند خصوصیات عطر روشاس ابسولو را تحت تأثیر قرار دهد. خشکیِ نِسبی پوست استفاده‌کننده نیز مهم است، عطر روشاس ابسولو بر روی پوست‌های چرب مدت بیشتری نسبت به پوست‌های خشک ماندگاری دارند.

 

انتخاب عود متناسب با رایحه عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu

همانطور که در بالای این مقاله ذکر شد، عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu دارای رایحه ی شرقی چوبی می باشد.

عطر و ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu  ادکلنی زنانه بوده و بیشتر مورد پسند این افراد می باشد.

ضمناً بیان شد که، نت یا اسانس اولیه، میانی و پایه عطر/ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu بصورت ذیل می باشد:

اسانس اولیه : نارنگی ماندارین , برگ انجیر

اسانس میانی : رز , شکوفه پرتقال , گل سوسن , فلفل

اسانس پایه : لوبان , لابدانیوم , بلسان کلمبیایی , سدر

حال در صورتیکه شما یکی از طرفداران این عطر/ادکلن هستید، ببینید در کدام نت بیشتر از رایحه و بوی این عطر/ادکلن بیشتر خوشتان می آید؟ نت اول؟ نت میانی؟ و یا نت پایه؟

سپس با توجه به رایحه های این نت، ببینید ادکلن روشاس ابسولو rochas Absolu، در نت مورد نظر شما چه رایحه هایی را شامل می شود. پس به دنبال عود خوشبویی باشید که این رایحه ها را دارد.

بعنوان مثال، در صورتیکه شما متوجه شدید از نت اول ادکلن دانهیل فرش خوشتان می آید، و در نت اول رایحه اسطوقودوس وجود دارد، پس بدنبال عود خوشبو با رایحه اسطوقودوس باشید. احتمال زیادی وجود دارد که شما از این عود لذت ببرید.

نکته جالب تری که وجود دارد این است که، در صورتیکه شما چند عطر و ادکلن را تست کرده اید و از آن ها لذت می برید، پس رایحه آن ادکلن ها را از سایت ما در بیاورید:

رایحه ادکلن ها

حال ببینید که این عطرها در سه نت خود آیا اشتراکی دارند یا خیر. در صورتیکه اشتراکی داشته باشند با اطمینان بسیار بیشتری می توان به این نتیجه رسید که شما از آن رایحه لذت زیادی می برید و عود آن رایحه یک انتخاب بسیار عالی برای شما می باشد.

حال در قسمت فروشگاه آنلاین خرید عود خوشبو اقدام به سفارش عود مورد نظر خود نمائید.