مشخصات رایحه عود انبه

دسته بویایی : میوه ها، سبزیجات و مغزها

مشخصات بو: نت میوه ای گرمسیری، بسیار شاداب کننده با رایحه ی هلو و آلو.

درخت انبه

انبه ها به عنوان شاه میوه ها بوده و متعلق به جنس Mangifera و متشکل از گونه های متعدد ی می باشند که در دسته ی میوه های خوراکی در خانواده گیاه گلدار پسته ایان قرار می گیرند. انبه یکی از میوه های مورد علاقه من بوده و پالپ و آب آن انرژی بخش فوری در تابستان و در دسرهای هندی است.

بیشتر انبه ها به انواع گونه Mangifera indica متعلق می باشند. سایر گونه های Mangifera کیفیت پایین تری دارد. انبه گیاه بومی شبه قاره هند است. انبه یکی از پرکاربرد ترین میوه ها برای غذا، آب، طعم، عطر و رنگ است که در بسیاری از مناطق گرمسیری تولید و به طور گسترده ای در جهان توزیع شده و این یک عنصر رایج در غذاهای کاربردی جدید است که اغلب به نام سالاد میوه ها شناخته می شود.

حدود هزار تن از انواع مختلف انبه که در سراسر جهان یافت می شوند، نشان دهنده ارزش آنها برای بشر است. انبه درختی مشترک در سراسر مناطق استوایی است. هنگامی که این میوه رسیده باشد، بسیار خوشمزه است و دارای ویتامین A می باشد. این میوه همچنین یک منبع مهم برای پرندگان، خفاش ها، حشرات و پستانداران است.

Mangifera در آسیا گرمسیری پرورش یافته است. جاوا، سوماترا و منطقه شبه جزیره مالای دارای بیشترین تعداد گونه های این جنس هستند. انبه در حال حاضر در سراسر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان کشت شده و در منطقه اقیانوسیه به عنوان میوه تجاری است.

انبه ها در سراسر جهان با نام های مختلف شناخته شده و آنها مشتقات مشترک دارند و منعکس کننده ریشه و گسترش درخت انبه در کنار گسترش جوامع انسانی است. نام محبوب ترین مانگو Aam بوده به زبان هندی و انبه (انگلیسی)، ماناکو (هاوایی)، مانگا (اسپانیایی) و غیره است.

درختان انبه عمر طولانی دارند، همیشه سبز می باشند و می تواند به ارتفاع 15-30 متر برسد و ممکن است پوشش گنبدی همیشه سبز ایجاد کند. منگوها در شرایط گرم و بدون یخبندان و در زمستان خشک رشد می کنند.

 

عود انبه

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه انبه در منزل و محل کار، روشن کردن عود انبه می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی انبه و عود شاخه‌ای انبه و همچنین عود دست ساز انبه کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود انبه می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود انبه به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز انبه
  2. عودهای پایه طبیعی انبه
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی انبه

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای انبه بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس انبه فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی انبه و عودهای دست ساز انبه، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.