مشخصات رایحه عود پرتقال

دسته بویایی : مرکبات

مشخصات بو: دارای رایحه ای شیرین، همراه با عطر شکوفه و نارنگی و کمی تندی.

پرتقال از گروه مرکبات و ترکیبی بین نارنگی و گریپ فروت است. این درخت، سبز ترین درخت میوه در دنیا می باشد. همچنین به عنوان پرتقال شیرین شناخته می شود، این درخت میوه ای خوشمزه می دهد که در واقع یک نوع توت است. اغلب، این میوه با دست خورده می شود و یا فرآوری گردیده تا آب پرتقال استخراج گردد.

اگرچه پرتقال جزیره های گرمسیری و جنگل های بارانی را به یاد می آورد ، پرتقال شیرین، درختی جنگلی نیست. این گونه ترکیبی در ابتدا در جنوب چین کشت شده بود و اروپایی ها در قرن 11 با آن آشنا شدند و به طور گسترده ای از آن برای اهداف پزشکی استفاده می کردند.

تجار ایتالیایی در اواسط قرن بیستم بذر را به منطقه مدیترانه آوردند و از آن زمان پرتقال شیرین به سرعت در تمام نقاط جهان گسترش یافت و به سرعت به عنوان یک میوه آبدار خوشمزه پذیرفته شد.

ملوانان قاره اقیانوس از پرتقال در مسیرهای تجارت خود برای جلوگیری از بیماری پوستی استفاده می کردند، همانطور که دزدان دریایی کارائیب همراه با نوشیدنی های الکلی مورد علاقه خود (و یک درمان طبیعی) لیمو می خوردند. افرادی که آمریکا را کشف کردند، نیشکر را به اروپای قدیمی معرفی نموده ، در حالی که اروپایی ها (خود کریستف کلمب!) دانه های پرتقال، لیمو و سیترن را به کارائیب آورده اند.

محبوب ترین محصول ساخته شده از پرتقال آب به دست آمده از گوشت آبدار تازه آن است. یکی از با ارزش ترین محصولات جانبی ، روغن پرتقال شیرین بوده که توسط سرد کردن پوست معطر تهیه می شود. روغن پرتقال عمدتا از d-limonene تشکیل شده و دارای ترکیباتی است که به تمام میوه های مرکبات می توانند عطر و بوی تازه و شیرین دهد. روغن پرتقال شیرین، محصولی از رایحه ی مرکبات، یک بوی شیرین، میوه ای، بوده و یکی از رایج ترین مواد معطر موجود در صنعت عطر به خصوص در رایحه گل ها و کلن ها است.

انواع مختلفی از پرتقال وجود دارد و هر کدام دارای خواص مختلف بویایی هستند.

پرتقال تلخ، خونی، شکوفه پرتقال و ماندارین بیشتر در ترکیبات معطر وجود دارد.

شکوفه های نارنجی و نرولی از گل های درخت پرتقال تلخ استخراج می شوند. تنها تفاوت بین آنها این است که شکوفه پرتقال با استفاده از حلال های فرار استخراج می شود، در حالی که نرولی از تقطیر به دست می آید. دارای عطر و طعم خوش طعم و شاداب است، اما علاوه بر عطر و طعم گل، آن با انواع ترکیبات گلدار برای محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد.

یکی دیگر از امتیازات پرتقال تلخ ، روغن پرتقال تلخ است که دارای عطر مرکبات متمایز بین پرتقال شیرین و انگور تلخ می باشد. برگ های پرتقال تلخ و همچنین جوانه های گل برای تولید روغن ضروری است که دارای عطر پرتقال سبز است.

یک محصول پر زرق و برق فوق العاده از سال 1905، Coty L`Origan توسط Coty، ترکیب شیرینی از پرتقال ، تند، پودری، چوبی و گلدار ارائه می دهد. یکی دیگر از عطرهای پرطرفدار فوق العاده که از نت پرتقال زیاد استفاده می کند، Creed`s از سال 1950 است. این عطر تازه و معطر ترکیبی از پرتقال فوق العاده و ترنج است که بر پایه ی نت تند می باشد در میان رایحه های معاصر، عطر فوق العاده Sanguine را توسط Atelier Cologne، و پس از آن Clinique Happy فرح بخش و هرمس Elixir des Merveilles شرقی را انتخاب کنید.

 

عود پرتقال

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه پرتقال در منزل و محل کار، روشن کردن عود پرتقال می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی پرتقال و عود شاخه‌ای پرتقال و همچنین عود دست ساز پرتقال کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود پرتقال می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود پرتقال به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز پرتقال
  2. عودهای پایه طبیعی پرتقال
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی پرتقال

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای پرتقال بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس پرتقال فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی پرتقال و عودهای دست ساز پرتقال، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.