از بین بردن بوی بد خانه، چه طوری یه نفس راحت بکشیم؟!

رفع بوی بد خانه از مهمترین دغدغه های خانم های خانه دار است. بوی ناخوشایند در برخی موارد ممکن است برای افراد خانواده و مخصوصا مهمان ها و کسانی که از بیرون وارد خانه می شوند بسیار آزاردهنده باشد.

حتی در صورتی که هر روز سراسر خانه را با آب و مواد ضد عفونی کننده بشویید باز هم به دلایل مختلف امکان دارد این بوی بد از بین نرود.

رفع بوی بد خانه به سادگی امکانپذیر است اگر بتوان منشأ بو را کشف کرد.

همه ما عاشق خانه هایی هستیم که وقتی پا به آنها می گذاریم عطر خوش و لذت بخش آن تمام مشاممان را پر کند و به دنبال خود آرامش ما را فراهم آورد.

ولی اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید اعتراف کنیم که چنین چیزی همیشگی نیست و گاهی خانه ما بوهای بدی هم به خودش می گیرد که این بوها می توانند علت های مختلفی داشته باشند که از میان آنها می توان به بوی بد سرویس بهداشتی، بوی سیگار، غذای سوخته، غذای مانده و… اشاره کرد.

پس برای آن که هوای خوب و معطر را به خانه های خود بازگردانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

قبل از هر چیز برای از بین بردن بوی بد خانه بهتر است که هود و یا هواکش خانه را روشن کنید و پنجره ها را هم به طور کامل باز بگذارید.

 

به دلیل ماهیت شیمیایی اسپری های خوشبوکننده هوا، توصیه می شود از خوشبوکننده های طبیعی نظیر عودهای خوشبو که در ذیل برای شما ذکر کرده ایم، برای رفع بوی بد منزل و محل کار استفاده کنید. عود علاوه بر از بین بردن بوی بد و خوشبو کردن هوا، به ضد عفونی کردن محیط نیز کمک می کند.

 

از بین بردن بوی بد منزل با استفاده از عود اسطوخودوس (لوندر)

شما می توانید برای از بین بردن بوی بد فرش خود از اسطوخودوس کمک بگیرید. این گیاه خوشبو معمولا در بسیاری از مواقع این چنینی به کمک شما می آید و می تواند به نوبه خود مشکل شما را حل کند. در صورتیکه دسترسی به این گیاه را ندارید، پیشنهاد ما استفاده از عود خوشبو اسطوخودوس (لوندر) می باشد.

از بین بردن بوی بد منزل با استفاده از عود لیمو

عود لیمو یکی دیگر از پاک کننده های بوی بد منزل می باشد.

از بین بردن بوی بد منزل با استفاده از عود دارچین و وانیل

برای رفع بوی بد غذا همچنین می توانید عود وانیل و یا عود دارچین روشن نمائید.

از بین بردن بوی بد منزل با استفاده از عود اکالیپتوس

عود اکالیپتوس علاوه بر از بین بردن بوی بد و خوشبو کردن هوا، به ضد عفونی کردن محیط نیز کمک می کند.