مشخصات رایحه عود نیلوفر آبی

مشخصات رایحه : دارای رایحه ای شبیه به نیلوفرهای دیگر، سوسن و گل سوئدی می باشد.

نیلوفر آبی توسط هربرت جیمز دپر در 1908 شناخته شد.

نیلوفر آبی از اسطوره یونانی مشتق شده که در آن نیلوفرها خدایان مکان های خاص از جمله چشمه ها یا برکه های کوچک آب هستند.

نیلوفر آبی یکی از گونه های نیلوفرسانان را نشان می دهد.

این گل های جزء گیاهان دارویی بوده و دارای زیبایی فوق العاده و معطر هستند و فقط چند روز عمر دارند.

گلهای نیلوفر آبی از رنگترین گیاهان بومی ما هستند. با توجه به عارفان هندي، لوتوس به عنوان نيمي از خورشيد شناخته شده در حالي که نیلوفر آبی ماه است.

نیلوفرهای آبی توسط برگ های شناور دایره ای و گل های سفید یا زرد مشخص می شوند. آنها در حاشیه رودخانه های آهسته و با جریان کند، در کانال ها، دریاچه ها و حوضچه ها رشد می کنند. آنها می توانند در آب تا عمق 5 متر رشد کنند اما عمق بین 1 تا 3 متر را ترجیح می دهند.

خانواده – نیلوفر آبیان

گونه ها – ژن نیلوفر آبی توسط حدود 50 گونه گیاهی آبزی معرفی شده که دارای توزیع جهانی است. برخی از گونه های نیلوفر آبی و نام مشترک آنها به شرح زیر است:

گل نیلوفر آبی سفید
گل نیلوفر آبی شنلی
گل نیلوفر آبی آفریقای شرقی
گل نیلوفر آبی ببری
گل نیلوفر آبی گیگانتی
گل نیلوفر آبی موزی
گل نیلوفر آبی ذره بینی
گل نیلوفر آبی ستاره ای

Nymphea odorata، N. nouchali Syn. N. Stellata و N. alba گونه های رایج تر و مهم تر از نیلوفر آبی هستند.
نیلوفر آبی سفید دارای گل معطر، سفید یا صورتی و برگ های شناور می باشد. این گل تنها از صبح تا ظهر باز است. هر گل تنها 3-4 روز عمر دارد و کاملا معطر است. هر گل دارای 4 گلبرگ سفید در پایین است که در سطح آب استراحت می کند و حدود 20-35 گلبرگ سفید در بالاتر هستند. بومیان آمریکایی در شرق ایالات متحده از این گل به روش های مختلفی استفاده می کنند. برگ ها و گل ها به عنوان کمپرس خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرند. ریزوم ها نیز به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفته و برگ های جوان و جوانه های پایین تر به عنوان سبزیجات خورده مب شوند. دانه ها سرخ شده و خورده می شوند یا به آرد اضافه می گردند.

نیلوفر آبی دارای برگ های شناور، گرد و سبز می باشد. این یک گیاه بزرگ چندساله بوده که در سراسر هند و جنوب شرقی آسیا رشد می کند . این نیلوفر آبی گل زیبایی دارد که گل ملی بنگلادش (که شاپلا نامیده می شود) و سریلانکا (به نام نیل ماهانل شناخته می شود) است. نیلوفر آبی قرمز و آبی به علت گل های چشمگیر آن به عنوان یک گیاه تزئینی و زینتی استفاده می شود. نیلوفر آبی یک گیاه دارویی در هند است و برای چشم، زخم، درد، بیماری دهان، سردرد، بیماری پوستی، تمایلات گوارشی، دلالی الکل، اختلالات اسکلتی، مشکلات زنان و ریزش موها و غیره استفاده می شود. عصاره الکلی از میوه های خشک شده تولید شده آرامش بخش می باشد .

نیلوفر آبی امیل آلبرت گروپه به عنوان نیلوفر آبی اروپایی با گل های سفید شناخته شده است. این گیاه چند ساله در آفتاب کامل شکوفا می شود. شاخه های آن سبز تیره و براق بوده و می تواند تا 30 سانتیمتر باشد و گلهای آن فنجانی شکل هستند.
در آب با عمق 30-150 سانتیمتر رشد می کند و ترجیح می دهد در دریاچه ها رشد کند. برگ های نیلوفر آبی حاوی مواد آلکالوئیدها، فلاونوئیدها و تانن. آلکالوئید ایزوکوئینولین می باشند. آلکالوئید ایزوکوئینولین دارای آرام بخش و خواص ضد اسپاسم است. عصاره گل به عنوان داروی تپش قلب کار می کند.

 

عود نیلوفر آبی

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه نیلوفر آبی در منزل و محل کار، روشن کردن عود نیلوفر آبی می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی نیلوفر آبی و عود شاخه‌ای نیلوفر آبی و همچنین عود دست ساز نیلوفر آبی کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود نیلوفر آبی می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود نیلوفر آبی به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز نیلوفر آبی
  2. عودهای پایه طبیعی نیلوفر آبی
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی نیلوفر آبی

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای نیلوفر آبی بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس نیلوفر آبی فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی نیلوفر آبی و عودهای دست ساز نیلوفر آبی، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.