مشخصات رایحه عود انگور فرنگی سیاه لینه

دسته بویایی : میوه ها، سبزیجات و مغزها

مشخصات بویایی: دارای رایحه ای میوه ای با نتی شبیه به آمونیاک که معمولا به عنوان رایحه ی انگور سیاه در صنایع فرانسوی از آن صحبت می کنند.

مخلوط کردن انگور فرنگی سیاه با هر چیز غیر ممکن است. این مانند یاسمن و یا پیچ امین الدوله نیست که رایحه ی آن سریع همه جا را فراگیرد. انگور فرنگی سیاه خیلی خجالتی بوده و در ظاهر منتظر است.

هنگامی که شما گیاه را لمس کرده و به آن خوش آمدید می گویید، انگور فرنگی با عطری عالی به شما تبریک می گوید! تمام قسمتهای انگور فرنگی سیاه، برگ های معطر، ساقه، جوانه…

برگ ها برای ساخت چای و برای ترشی استفاده می شوند. جوانه ها برای ساختن عطر کاربرد دارند. انواع انگورها در آب میوه، ترشی، آب نبات، غذای خام و خشک نیز کاربرد دارند.

این درختچه بومی اروپا و آسیا بوده و همچنین برای خواص دارویی آن بسیار محبوب است . انواع انگورها و برگ ها حاوی مقادیر ویتامین C، k، سطوح خوب پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B، کلسیم، روغن های ضروری و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر هستند.

روغن انگور سیاه نیز غنی از بسیاری از مواد مغذی، به ویژه ویتامین E است و منبع طبیعی هر دو اسید چرب امگا 3 (اسید آلفا لینولنیک یا ALA و امگا 6 گاما لینولئیک اسید (GLA) می باشد و هر دو سلامت قلبی عروقی را افزایش می دهند. تمام قسمت های گیاه را می توان در تنتور ها استفاده کرد و دارای خواص ضد التهابی بالا است. این برای مبارزه با سرماخوردگی، برونشیت، سردرد، چشایی معده و غیره مفید می باشد.

انگور سیاه فرنگی در صنعت عطر

عطر انگور سیاه در فرانسه به نام “Bourgeons de Cassis” شناخته مي شود و از انگور فرنگی سیاه گرفته شده و از پايه هاي “Cassis” مصنوعي هم متفاوت بوده که در عطرهاي دهه 1980 و اوایل دهه 1990 ، به ويژه در Tiffany for Tiffany ژاک پولگ در سال 1987 و Poeme for Lancome ژاک Cavallier در سال 1995 کاربرد داشته است.

در مقایسه با نت های پایه ی مصنوعی که به عنوان “cassis” تعریف می شود، جوانه های طبیعی انگور فرنگی سیاه رایحه ای خنثی تر و ملایم تر دارند.

بوی مشخص انگور فرنگی سیاه و جوانه گل این گیاه سیاه سبز به علت ترشحات غده ای است که دارای تیئول ها، به خصوص 4-methoxy-2-methylbutan-2-thiol و آمونیاک می باشد.

نیتریل همچنین یک عنصر قابل توجهی در مشخصات رایحه ی انگور فرنگی سیاه بوده و همین باعث شده که نت انگور سیاه و سفید در عطر به عنوان نتی پایدار باشد. اما گیاهان دیگر هم برخی از نت های خاص را به اشتراک می گذارند، گرچه آنها در عطرها کمتر استفاده می شوند، مانند آگتوسما که برای تقویت رایحه ی گربه است.

اسانس انگور فرنگی سیاه از جوانه (همانطور که Biolandes، Valréas تولید می کند) و برگ های جدا شده از گیاه (مانند Aurelien Guichard) به دست آمده و مایل به سبز بوده و نت تند، میوه ای، چوبی، تازه، در عین حال لکه دار، کمی فنلی است.

جالب ترین کاربرد این رایحه در عطر کلاسیک چماد 1969، ساخته شده توسط ژان پل گرلن بود.

به علت نگرانی از خطرات تحریک کننده برای چشم ها، سیستم تنفسی و حساسیت پوست، اسانس خالص انگور سیاه و سفید، بیش از میزان 10000٪ در ترکیب عطر و تنها 200000ppm برای طعم استفاده می شود.

عطرهایی که دارای رایحه ی انگور سیاه و سفید هستند عبارتند از:

تام فورد بلک ارکید
گرلن چمپس الیسس ادو
گوچی راش
لالیک آمیتیس
کلوین کلین اسکیپ
چماد گرلن
ون کلیف
استی لودر بیوتیفول
ایو سن لورن لا کالکشن این لاو اگین
فندی
ولنتینو راکن رز

 

عود انگور فرنگی سیاه لینه

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه انگور فرنگی سیاه لینه در منزل و محل کار، روشن کردن عود انگور فرنگی سیاه لینه می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی انگور فرنگی سیاه لینه و عود شاخه‌ای انگور فرنگی سیاه لینه و همچنین عود دست ساز انگور فرنگی سیاه لینه کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود انگور فرنگی سیاه لینه می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود انگور فرنگی سیاه لینه به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز انگور فرنگی سیاه لینه
  2. عودهای پایه طبیعی انگور فرنگی سیاه لینه
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی انگور فرنگی سیاه لینه

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای انگور فرنگی سیاه لینه بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس انگور فرنگی سیاه لینه فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی انگور فرنگی سیاه لینه و عودهای دست ساز انگور فرنگی سیاه لینه، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.