مشخصات رایحه لیمو

دسته بویایی : مرکبات

مشخصات رایحه: تند، ترش، شیرین، عطر اسطوخودوس، گرم

 

تاریخچه رایحه لیمو

لیمو درختی کوچک تیغ دار با میوه های زرد روشن است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان کشت می شود. لیمو از خاورمیانه می آید و احتمالا در قرون وسطی به اسپانیا و آفریقا آورده شده است. لیمویی که ما امروز مصرف می کنیم یک گونه اصلاح شده است و به احتمال زیاد ترکیبی بین لیمو و بالنگ می باشد.

این میوه ی زرد بیضی یکی از سالمترین خوراکی های جهان به لطف آب ترش، سرشار از اسید سیتریک آن است. طعم متمایز لیمو آن را به یک عنصر اصلی در بسیاری از غذاهای مختلف از سراسر جهان تبدیل کرده و یک درمان طبیعی عالی برای بیماری های مختلف است.

لیمو در جنوب و جنوب شرق آسیا برای قرن ها به عنوان پادزهر برای سموم مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. خواص ضدعفونی کننده آن از زمان های قدیم برای افراد شناخته شده است و لیمو به مدت طولانی برای کمک به درمان زخم ها و حل هر نوع بیماری استفاده می شود. در اروپا مردم در قرن اول میلادی با لیمو آشنا شده اند، هرچند لیمو تا اواسط قرن 15 به طور گسترده ای کشت نشده است.

در سال 1493، کریستف کلمب باعث شد که دانه های لیمو به کارائیب برسد و فتح اسپانیا در سرتاسر آمریکا باعث گسترش دانه در سراسر قاره ها شد. استفاده گسترده از لیمو در پخت و پز و طعم دهنده در قرن 18 و 19 آغاز شد، زمانی که آزمایش های جیمز لیند بر ملوانان مبتلا به اسکوربوت اهمیت رژیم غذایی با ویتامین C را نشان داد.

 

مشخصات رایحه لیمو

عطر فوق العاده لیمو به طور گسترده ای در آروماتراپی استفاده می شود. مشخص شده که اسانس های لیمو فعالیت کبد و غدد لنفاوی را تحریک کرده، سم زدایی می کنند و به بدن انرژی می دهند. برای سالیان متمادی، اسانس مایع پوست لیمو در سیستم آروماتراپی برای تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار گرفته است، اما تحقیقات علمی اخیر نشان داده اند که هیچ گونه تاثیری بر ایمنی انسان ندارد.

با این حال، پس از این تحقیقات، دانشمندان توافق کردند که عطر لیمو به طور حتم خلق و خوی ما را تغییر می دهند و سیستم عصبی را تحریک می کنند. این دقیقا به همین دلیل است که آن به عنوان یکی از مواد مورد علاقه در بسیاری از ترکیبات معطر تازه استفاده شده است.

اسانس معطر لیمو با آب پوست آن تولید می شود و تازه و درخشان است. این عطر تازه و شاداب به طور گسترده ای در کلن ها، عطر ها و محصولات مراقبت از بدن مختلف استفاده می شود تا ترکیب خوشبو و تندی را ایجاد کند.

 

خواص رایحه لیمو

بر خلاف سایر اسانس های دیگر، اسانس لیمو معمولا سرد بوده و به همین دلیل عطر آن شبیه به میوه و پوست تازه ی آن است.

این عطر وحشی به خوبی با رایحه گل نرگس، اسطوخدوس، گل رز و یلانگ ترکیب می شود.

همچنین یک هماهنگی بویایی خوب در ترکیب با سنبل هندی، بالنگ، شکوفه پرتقال، نارنج و مریم گلی ایجاد می کند. توجه داشته باشید، لیمو یکی از سبک ترین رایحه ها است و اغلب به عنوان یک رایحه ای زیبا و درخشان زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. رایحه ی درخشان لیمو یک عنصر رایج در رایحه های سبک و شاداب کننده تابستان است.

یکی از عطرهایی که با رایحه ی لیمو ترکیب شده و جلب توجه می کند، مطمئنا D & G Light Blue Dolce & Gabbana برای زنان است. این ترکیب میوه و گل، عطری همانند بالنگ و سدر دارد. عطر لیموی نشاط بخشی نیز در ورساچه مردانه ادو پرفیوم وجود دارد که در آن ترکیبی تازه توسط عطرساز مشهور اولیویه Cresp معرفی شده است. یکی دیگر از رایحه های خوش بو ، Cheap & Chic زنانه با عطر لیمو بوده که رایحه ای گرم دارد.

 

کاربرد رایحه لیمو

عطر خالص لیمو Aqua Allegoria Lemon Fresca Guerlain برای زنان عرضه شده است. در این رایحه مرکبات، لیمو در تعادل فوق العاده با ترنج، بالنگ و آنیس عرضه می شود. جورجیو آرمانی در آکوآ دی در الهام از تعطیلات تابستانی، این ایده را از طبیعت همراه با طراوت برگ نعناع خرد شده و لیمو به تصویر می کشد.

 

عود لیمو

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه لیمو در منزل و محل کار، روشن کردن عود لیمو می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی لیمو و عود شاخه‌ای لیمو و همچنین عود دست ساز لیمو کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود لیمو می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود لیمو به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز لیمو
  2. عودهای پایه طبیعی لیمو
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی لیمو

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای لیمو بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس لیمو فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی لیمو و عودهای دست ساز لیمو، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.