مشخصات رایحه عود هلو

دسته بویایی : میوه ها، سبزیجات و مغزها

مشخصات بویایی: دارای نت میوه ای بسیار محبوب، گوشتی، شیرین، شهد دار و عطر و بوی پوست آن می تواند از طریق undecalactone معمولا به عنوان آلدهید C14 بازسازی شود.

هلو یک درخت برگریز است که متعلق به زیرخانواده Prunoideae خانواده Rosaceae است. میوه خوراکی آبدار به نام هلو، در سراسر جهان معروف است. این گیاه بومی چین بوده و به طور گسترده ای در ایران، از جایی که به اروپا وارد گردید، کشت می گردد. حتی نام گونه ای از آن نیز خاطره ای از پادشاهی باستانی پرشیا یعنی ایران را دارد.

نام هلو در قرن بیستم پیش از میلاد، در مقالات قدیم چینی، ذکر شده، جایی که آن به عنوان گران ترین میوه مورد علاقه امپراتوران و اشراف بوده است. هلو به اروپا وارد شد پس از آن که اسکندر بزرگ ایران را فتح کرد و به وطن خود آمد و سپس آن را “سیب فارسی” نامید. کلمه فرانسوی سیب “pêche” می باشد و به این دلیل است که نام انگلیسی مدرن برای هلو، پیچ می باشد.

به لطف مهاجران اسپانیایی، مردم آمریکا با هلو در قرن 17 آشنا شده اند. این گیاه برای مدت طولانی به عنوان یک گیاه نادر در نظر گرفته شد، تا زمانی که تولید تجاری هلو در قرن نوزدهم آغاز گردید. میوه هلو دارای گوشت زرد و پر از آبمیوه های تازه و عطر ظریف است که معمولا کمی با اسیدیته شیرین همراه می باشد. بسته به نوع آن، عطر و بوی دقیق ممکن است از به شدت تا بیشتر یا کمتر شیرین متفاوت باشد. بیش از 700 نوع هلو وجود دارد و بعضی از آنها حتی به طور کامل گرد هستند. با این حال، انواع محبوب تر و گرد آنها – به خصوص نوع شیرین و آبدار، یک گروه ارگانیک از هلو بوده که با هلو های ممتاز متفاوت است.

امروز، چین بزرگترین تولید کننده هلو و پس از آن ایتالیا قرار دارد. به طور سنتی، شکوفه های هلو در میان مردم چینی بسیار محترم هستند. چینی های باستانی معتقد بودند که با شاخه های شکوفه های هلو و شکوفه ها در مقابل بدی و بدبختی محافظت می شوند. هسته هلو نیز به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش آلرژی ها و رفع التهاب استفاده می گردد. برای چینی ها، هلو نماد طول عمر است، زیرا حتی قبل از رشد برگ شکوفا می شود.

امروز ما از هلو برای طعم شیرینش استفاده می کنیم و معمولا آن را یک مرتبه، خشک شده، کنسرو شده، به عنوان دسر می توان خورد و به آب میوه یا نوشیدنی افزود.

عطر خوش طعم هلو به عنوان منبع الهام بخش بسیاری از عطرهاست. عطر غنی هلو رسیده از محتویات بالای آن یعنی از لاکتون ها، به ویژه گاما و دلتا-دیالاکون، تشکیل شده و ترکیب خوبی با ترکیبات میوه ای و گلدار دارد. نت هلو، رایحه ی مخملی را به هماهنگی بویایی اضافه می کند و معمولا برای ترکیبات مبتنی بر مرکبات استفاده می شود.

این عطر و طعم منحصر به فرد به طور طبیعی در میوه های برداشت شده و به ویژه در میوه های افتاده از درخت و آبدار شیرین وجود دارد. با این حال، از آنجا که هیچ راهی برای استخراج روغن و اسانس از هلو ها وجود ندارد، این نت با استفاده از لاکتون ها به صورت مصنوعی تولید می شود تا ظرافت های تازه و میوه ای را به نت های معروف فراوان اضافه کند و در عطرهای قیمتی تا انواع محصولات مراقبت از بدن کاربرد دارد.

رایحع ی هلو Mitsouko گورلین، نوعی رایحه گرم و تند است که با رایحه ی گل های نعناع و میوه ای و گیاهی ترکیب شده است. یکی دیگر از نمونه های زیبا Coco Chanel است، که حاوی نت هلو، وانیل و گل میخ است. Ruche Gucci با بوی ترکیبی گل رز عجیب و غریب از هلو نیز استفاده می کند تا تاکید بر منحصر به فرد بودن این عطر نماید.

 

عود هلو

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه هلو در منزل و محل کار، روشن کردن عود هلو می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی هلو و عود شاخه‌ای هلو و همچنین عود دست ساز هلو کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود هلو می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود هلو به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز هلو
  2. عودهای پایه طبیعی هلو
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی هلو

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای هلو بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس هلو فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی هلو و عودهای دست ساز هلو، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.