مشخصات رایحه عود کهربا عنبر

دسته بویایی : مشک، عنبر و عطرهای حیوانی

مشخصات بویایی: رایح ای شیرین و گرم و اغلب ترکیبی از گل حنا، ، بنزوین، وانیل، حسن لبه دارد و به عنوان رایحه ای شرقی است.

کهربا: به خاطر جذابیت و فضیلتش مورد تحسین واقع شده و آنقدر نام های مختلفی دارد که می توان در مدح آن شعر سرود. نام هایی مانند اشک خورشید، روح ببر، عسل سخت، نور پراکنده، پنجره به گذشته، طلای شمال اروپا و بسیاری دیگر دارد. به گفته دانشمندان، کهربا به صمغ فسیل شده ی درختان گفته می شود که در طول میلیون ها سال شکل گرفته است.

دانه های کهربا
روی میز شیشه ای
درخشان همچون خورشید هستند

این رزین معطر نیز به عنوان سنگهای آلی شناخته شده و رزین سخت شده از Pinus succinifera و درختان دیگر در حال حاضر منقرض شده اند. کهربا مورد علاقه ی دانشمندان و مردم قرار گرفت، زیرا بقایای گیاهان و حشرات به دام افتاده را نشان می دهد و بر اساس تحقیقات، آنها میلیون ها سال سن داشتند. از این رو، ما نه تنها در مورد وجود زندگی بر روی زمین یاد گرفتیم، بلکه در مورد منشا کهربا نیز می دانیم.

بیشترین جاذبه های جهان در محدوده 30-90 میلیون ساله قرار دارند، با این حال، قدیمی ترین کهربا 345 میلیون ساله است. رزین نیمه فسیلی یا کهربا زیر فسیلی Copal نامیده می شود. در حدود 3،000 نمونه فهرست شده از ترکیبات هسته ای از حشرات، عنکبوتیان، حیوانات کوچک و گیاهان وجود دارد. با این حال، شایع ترین و شگفت انگیز ترین حشرات و برگ ها در کهربا موجود بوده است.

صحبت از منشاء کهربا است که در تقریبا در هر قسمت از جهان یافت می شود. در حالی که بیشترین ذخایر کهربا در اروپا وجود دارد که حدود 50 نوع رزین های فسیلی با سنین مختلف است.

کهربا از منطقه بالتیک، که به عنوان بالتیمور نیز شناخته می شود، دارای کیفیت بالا و شفافیت خاصی بوده و همه بیشتر به دنبال آن هستند. این کهربای درخشان زرد رنگ می باشد. کهربا برای جواهر سازی بهتر است و سوکسیتین در لاتین نامیده می شود. از سوی دیگر، کهربا مکزیکی، نتیجه رزین های برگ درختان است و به طور گسترده ای در جواهرات استفاده می گردد.

قدیمی ترین رزین های شناخته شده فسیلی آسیا (گاهی اوقات قطعات در اندازه سر) در برمه یافت می شود. آنها اغلب مات، قهوه ای تیره، گاهی قرمز و زرد هستند. در آفریقا، مردم محلی، به ویژه زنان، از آنها برای ساخت دکوراسیون و طلسم استفاده می کنند. در سیسیل و در شمال ایتالیا رسوبات رزین های فسیلی قرمز و زرد تیره از درختان خانواده Cupressaceae به نام کهربای دریایی یافت می شود.

قدیمی ترین کهربا در ساخت دکوراسیون استفاده شده است. کهربا در رنگ های مختلف مانند نارنجی، زرد، قرمز، سبز، قهوه ای، سفید، آبی و تقریبا سیاه رنگ بوده و ممکن است شفاف یا ابر و بادی باشد. تنها کهرباهای شفاف از زرد کم رنگ تا تیره و قهوه ای مایل به زرد هستند.

قبل از ذکر پیشینه ی بیشتر، من همچنین باید کهربا را در میان رایحه های رایج قرار دهم. Gottschalk می نویسد که از کهربا عطر به دست می آید و ترکیبی از بنزوئین، گل حنا و وانیل است و رایحه ای گرم، کمی کمیاب دارد و بوی چوب می دهد و در ترکیبات مختلف ظاهر می شود. با یک ترکیب پایه ای از کهربا و اوود در Amber Oudh Rasasi، آن رایحه ای تلخ پیدا می کند. بهترین حالت مناسب را می توان یک آویز طلای طراحی شده از کهربا دانست که در یک زنجیره طلای سنگین آویزان شده است و اینگونه زیبایی کهربا کاملا احساس می شود.

طلا و جواهر، زیورآلات، گردنبند و حتی تاس از کهربا ساخته شده اند.

 

عود کهربا عنبر

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه کهربا عنبر در منزل و محل کار، روشن کردن عود کهربا عنبر می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی کهربا عنبر و عود شاخه‌ای کهربا عنبر و همچنین عود دست ساز کهربا عنبر کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود کهربا عنبر می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود کهربا عنبر به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز کهربا عنبر
  2. عودهای پایه طبیعی کهربا عنبر
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی کهربا عنبر

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای کهربا عنبر بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس کهربا عنبر فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی کهربا عنبر و عودهای دست ساز کهربا عنبر، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.