عود بخت، شانس، موفقیت، دلار و ثروت چیست؟

بَخْت‌ْ گُشایی‌، مجموعه اعمال‌ و رفتارهایی‌ که‌ همراه‌ با برخی‌ آداب‌ خاص‌ مذهبی‌ و جادویی‌ برای‌ گشایش‌ بخت‌ بسته دختران‌ «دم بخت‌» و شوهر نرفته در خانه‌ مانده‌ و گشایش‌ کار زنان‌ «سیاه‌ بخت‌» و کارِ بسته مردان‌ صورت‌ می‌گیرد.

ثروت چیست؟

ثروت از مفاهیم عامی است که در حوزه‌های موضوعی مختلف استفاده می‌شود. بطور خاص ثروت، از مفاهیم اقتصاد ی است که به فراخور نوع نگاه و جایگاه مورد استفاده قرار گرفته، تعاریف متفاوتی از آن شده‌است. ثروت را می‌توان شاخص تعیین جایگاه اقتصادی هر فرد دانست که کیفیت و کمیت آن در تقسیم‌بندی طبقات اقتصادی تعیین‌کننده‌است.

به‌طورکلی ثروت (Wealth)، به کلیه مواد و اشیایی اطلاق می‌شود که نیازهای بشر را رفع می‌نمایند. این ثروتها یا طبیعی هستند و مستقیم یا غیر مستقیم مورد استفاده واقع می‌شوند یا تولید می‌گردند؛ یعنی به دست بشر، تغییر شکل یافته، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عود بخت، شانس، موفقیت، دلار و ثروت

عود بخت، شانس، موفقیت، دلار و ثروت

 

قانون جذب ثروت برای جذب پول و ثروت فراوان

از قانون جذب ثروت برای جذب پول و ثروت استفاده می شود. بسیاری از دوستان با من تماس می گیرند یا در مشاوره ها از من میپرسند که چطور میتوانیم با استفاده از قانون جذب ثروت پول و ثروت فراوانی را وارد زندگیمان کنیم.

قانون جذب (Law of Attraction) یک قانون ثابت در جهان است که همیشه و در همه جا در حال عمل کردن است. البته بهتر است بگویم که قانون جذب یک قانون ثانویه است و قانون اصلی قانون ارتعاش نام دارد.

شما اگر قانون جذب را باور داشته باشید و چه باور نداشته باشید همیشه و در همه جا در حال استفاده از این قانون هستید. یعنی شما همیشه دارید از این قانون استفاده می کنید و این قانون برای همه در حال عمل کردن است.

خیلی از افراد فکر می کنند که قانون جذب وجود نداره. ولی همانطور که گفتم شما چه این قانون را باور کنید و چه باور نکنید این قانون برای شما در حال عمل کردن است و دارید از قانون جذب و استفاده می کنید. پس بهتر است که از قانون جذب در جهت رسیدن به خواسته ها و آرزوهایتان استفاده کنید.

اما همانطور که گفتم قانون اصلی قانون ارتعاش است. اگر بخواهم یک تعریف ساده از قانون ارتعاش بگویم اینه که ذهن شما همیشه و در همه جا در حال فرستادن ارتعاش به کائنات و جهان هستی می باشد. یعنی ذهن شما یک ماشین فرستنده و گیرنده ارتعاش است.

افکار شما دارای یک سری انرژی و ارتعاشی است که به کائنات و جهان هستی فرستاده می شود. افکار به دو دسته تقسیم بندی می شود. ۱- افکار مثبت و ۲- افکار منفی

عود جذب ثروت، دلار و پول

عود جذب ثروت، دلار و پول

افکار مثبت ارتعاش مثبت به کائنات و جهان هستی می فرستد و شما را به خواسته و اهدافتان نزدیک می کند مثلاً اگر بابت درآمدی که دارید شکرگزار هستید در حال فرستادن ارتعاش مثبت به کائنات هستید و همین ارتعاش مثبت باعث می شود که ثروت بیشتری را جذب کنید.

افکار منفی باعث فرستادن ارتعاش منفی به کائنات و جهان هستی می شود و شما را از خواسته و هدفی که دارید دور می‌کند. مثلاً اگر به بی پولی و نبود شغل فکر می کنید در حال فرستادن ارتعاش منفی به کائنات و جهان هستی هستید و کائنات چنین شرایطی را وارد زندگیتان می کند.

اما بین قانون جذب و قانون ارتعاش یک رابطه وجود دارد و آن هم اینکه قانون جذب ارتعاشاتی را که به کائنات می فرستید سازماندهی می کند.دقیقا کار اصلی قانون جذب اینه که طبق ارتعاش که می فرستید شما را به خواسته و هدفتان نزدیک یا دور می کند.

اما نکته بسیار مهم اینجاست برای اینکه بفهمید در حال فرستادن ارتعاش منفی و مثبت به کائنات هستید باید به احساساتتان توجه کنید. احساسات در قانون جذب مانند یک قطب نما عمل می کنند یعنی با استفاده از احساسات می‌توانید بفهمید که در حال جذب خواسته هایتان هستید یا ناخواسته هایتان.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می توانیم با استفاده از احساسات بفهمیم که چه چیزی را جذب می کنیم؟

برای اینکه بفهمید در حال جذب خواسته هایتان هستید یا ناخواسته هایتان باید ببینید که احساستان خوب است یا بد. اگر احساس خوبی داشته باشید نشانه این است که دارید به سمت خواسته هایتان می روید و به آنها نزدیک می شوید. اما اگر دیدید که احساستان بد است نشانه این است که دارید خواسته هایتان دور می شوید و باید هرچه سریعتر احساستان را خوب کنید.

عود قانون جذب ثروت و دلار و بخت

عود قانون جذب ثروت و دلار و بخت

پیشینه‌ بخت و شانس و اقبال

اعتقاد به‌ نقش‌ مؤثر بخت‌ یا اقبال‌ به‌ عنوان‌ نیرویی‌ مستقل‌ و پنهان‌ در زندگی‌ و سرنوشت‌ آدمیان‌ که‌ پیشینه‌ای‌ کهن‌ دارد، همراه‌ با رواج‌ سحر و جادو در رفع‌ مصائب‌ و مشکلات‌، اهمیت‌ بخت‌ و سرنوشت‌ را در امور دنیوی‌ مورد توجه‌ عموم‌ قرار داد و رفته‌ رفته‌ در ادبیات‌ ، خصوصاً در فرهنگ‌ عامه‌، راه‌ یافت‌.

← در ایران باستان

در ایران‌ باستان‌ به‌ دست‌ آوردن‌ بخت‌ خوب‌ (بهره‌) تنها در گرو توسل‌ به‌ ایزدان‌ بود و به‌ تعبیری‌ آدمی‌زاده‌ هیچ‌گونه‌ اختیار یا توانی‌ در تغییر سرنوشت‌ خود نداشت.

← در فرهنگ اسلامی

در فرهنگ‌ اسلامی‌ نیز باور به‌ بخت‌ و اقبال‌ با تعابیر کم‌ و بیش‌ متفاوت‌ و همراه‌ با « قضا و قدر »، یا مشیت‌ الهی‌ تداول‌ داشت‌ و آن‌ را نیرویی‌ مستقل‌ و تغییر ناپذیر تلقی‌ می‌کردند و حضور آن‌ را در زندگی‌ و سرنوشت‌ آدمی‌زادگان‌ مؤثر می‌پنداشتند.

← در ادبیات

رفته‌ رفته‌، مفاهیم‌ بخت‌، سیاه‌بختی‌ و نیک‌بختی‌ در ادبیات‌ نیز راه‌ یافت‌ و در میان‌ شعرا و ادبا به‌ کار می‌رفت‌ و غالباً از بخت‌ نیک‌ و بخت‌ بد سخن‌ می‌گفتند.

سعدی‌ از بدبخت‌ و نیک‌بخت‌، و بخت‌همایون‌، بخت نگون‌ و بخت‌ بلند مردم‌ سخن‌ها دارد.

بلعمی‌ می‌گوید: «پس‌ قابیل‌ بنفرین‌ شد و بخت‌ بد بدو راه‌ نمود».

باور به‌ ارواح‌ خبیث‌ و شیطانی‌ و موجودات‌ وهمی‌ آسیب‌رسان‌، و مداخله آن‌ها در سرنوشت‌ و زندگی‌ انسان‌ عقیده عامه‌ را در بسته‌ شدن‌ و سیاه‌ شدن‌ بخت‌ و اقبال‌ انسان‌ توسط این‌ نیروهای‌ مرموز تقویت‌ کرد و مردم‌ را به‌ پاره‌ای‌ اعمال‌ جادویی‌ برای‌ گشایش‌ بخت‌ واداشت‌.

بخت‌گشایی‌، خصوصاً در میان‌ دختران‌ِ در خانه‌ مانده‌ و به‌ شوهر نرفته‌ و زنان‌ سیاه‌ بختی‌ که‌ در زندگی‌ زناشویی‌ خود دچار مشکل‌ بودند، همچنین‌ در میان‌ مردانی‌ که‌ کارشان‌ گره‌ خورده‌ و بسته‌ شده‌ بود و در پیشبرد کارها توفیق‌ نداشتند، رواج‌ یافت‌.

اوقات‌ بخت‌گشایی‌

بخت‌گشایی‌ معمولاً در اوقات‌ و یا ایام‌ معینی‌ صورت‌ می‌گرفت‌.

این‌ ایام‌ غالباً مقارن‌ با جشن‌های‌ قومی‌ – ملی‌ و مذهبی‌ بود.

در بیش‌تر نقاط ایران‌، بخت‌گشایی‌ در شب‌ چهارشنبه‌ سوری‌ ، روز سیزده‌ به‌ در ، ایام‌ نوروز (به‌ خصوص‌ روزهای‌ اول‌ سال‌ نو)، شب‌های‌ احیا (۱۹ و ۲۱ و ۲۳ رمضان‌)، شب ‌۲۷ رمضان‌ (شب‌ مرگ‌ ابن‌ ملجم‌ )، شب‌های‌ جمعه‌ ، هنگام‌ نمازگزاردن‌ و مراسم‌ عقد و عروسی‌ و ختنه‌ کردن‌ پسران‌ برگزار می‌شد.

بهترین عودهای بخت، شانس، دلار، ثروت و قانون جذب