چوب صندل

به فارسی صندل و به هندی چندن و در کتب طب سنتی انوع آن با نام صندل آمده است. به طور کلی دو نوع صندل در بازار عرضه می شود، صندل سفید یا زرد و صندل قرمز که البته با این که نام هر دو آن ها صندل است از درختان یک خانواده گیاهی به دست نمی آیند و چوب درختان از دو خانواده گیاهی مختلف هستند.

صندل، یکی از درختان خوشبوی جنس صندل می‌باشد. گونه‌های این درخت در نپال، جنوب هند، سریلانکا، هاوایی، جزایر اقیانوس آرام جنوبی و استرالیا یافت می‌شود. از چوب صندل هم به‌عنوان ماده خوشبوکننده و هم در نجاری استفاده می‌شود.

در هند معابدی از چوب صندل ساخته شده که بعد از گذشت قرنها عطروبوی خود را حفظ کرده‌اند. جعبه‌های جواهرات، بادبزن‌های دستی و چوب بری‌های زیبا هنوز در قسمت‌هایی از آسیا بخصوص در هند از چوب صندل ساخته می‌شوند.

 

چوب صندل سفید

نام علمی چوب صندل سفید Santalum album L. واسم انگلیسی آن White sandal wood میباشد. اسم های ديگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، صندل، صندل سفید، صندل زرد و صندل ابیض نامیده شده است.

صندل سفید از چوب درختچه ای گرفته ميشود که درختچه آن کوچک و نیمه انگل است. برگ های آن متقابل، نوک تیز و برنده از نظر رنگ و ابعاد مثل برگ گردو میباشد . گل های آن خوشه ای ساده است. میوه آن تخم مرغی کوچک با یک هسته و ریشه آن دارای ریشک هایی است و ریشک ها دارای آلات مکنده ای هستند که با آن به دیگر ریشه های درختان نزديک خویش می چسبند و از مواد غذایی آنها استفاده ميکنند .

رنگ چوب صندل در سطح خارجی وصل به پوست درخت سفید رنگ یا رنگ زرد و مغز یا قلب چوب لیمویی و قهوه ای روشن است و دارای اسانس معطری میباشد و از چوب و خرده چوب و خاک اره آن در طب سنتی استفاده ميشود . این درختچه بومی اندونزی است که به دیگر مناطق از جمله هند هم وارد شده و در بعضی منطقه ها هم به خاطر مصارف صنعتی چوب آن در نجاری کاشته ميشود و در بازار دارویی هم ارائه ميشود .

از نظر ترکیبات شیمیایی از مغز چوب یا داخل چوب صندل سفید اسانس روغنی فراری گرفته ميشود که میزان آن در درختان گوناگون متفاوت و از 1/ 5 – 6 درصد میباشد.

بررسی دیگری اندازه اسانس را 8- 0/ 8 درصد نشان ميدهد . اسانس صندل سفید دارای 89- 96 درصد ماده سانتالول است. درصورتی که چوب صندل سفید که براي تعيين میزان اسانس مورد مطالعه قرار می گیرد شامل تنها درون چوب نبوده و دیگر بخش های چوب را هم در برمی گیرد مقدار چند درصد اسانس کم ميشود و تا 1 درصد امکان دارد برسد.

 

عود صندل

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از خواص رایحه چوب صندل در منزل و محل کار، روشن کردن عود چوب صندل می باشد.

از قدیم الایام ایرانیان عود را به عنوان خوشبوکننده و ضدعفونی‌کننده هوا می‌سوزاندند و یا با آن بخور می‌گرفتند.

امروزه عودهای مخروطی چوب صندل و عود شاخه‌ای چوب صندل و همچنین عود دست ساز چوب صندل کاربردهای بیشتری دارند.

عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.

بمنظور خرید عود چوب صندل می توانید به قسمت فروشگاه عودآنلاین مراجعه نمائید.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه کیفیت عرضه عود چوب صندل به این ترتیب است:

  1. عودهای دست ساز چوب صندل
  2. عودهای پایه طبیعی چوب صندل
  3. عودهای پایه اسانس و صنعتی چوب صندل

لازم به ذکر است که مرغوبیت عودهای چوب صندل بسته به کمپانی ساخت آن‌ها متفاوت می‌شود.

عود های صنعتی یا پایه اسانس چوب صندل فقط جهت خوش‌بو کردن محیط قابل استفاده هستند و به علت وجود گوگرد در ترکیبات ساخت آن‌ها به هیچ عنوان مناسب استفاده در فضای بسته نیستند.

عودهای پایه طبیعی چوب صندل و عودهای دست ساز چوب صندل، بدلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریشه و ساقه گیاهان و درختان است باعث پاک‌سازی محیط می شود.

 

عود صندل هندي

تمام عودهای صندل ارائه شده در عودآنلاین از کشور هند می باشد. لذا با خیال راحت می توانید اقدام به خرید عود صندل هندی نمائید.

 

عود صندل سرخ

چوب درخت صندل سرخ گیاه بومی مناطق هند , حبشه و زنگبار با طبعی سرد و خشک است .چوب قرمز آن داروی برای رفع ناراحتی خون ,قطع خونریزی و ازبین بردن چرک و عفونت استفاده کرد. از چوب صندل سرخ به عنوان خنک کننده و قابض و تونیک در استعمال خارجی ناراحتی صفراوی استفاده می کنند.

طبع صندل قرمز سرد و خشک است.

از خواص صندل سرخ:

  • ضد پیری
  • دفع انرژی منفی
  • آرامش بخش
  • برای رنگدانه
  • برای آکنه
  • پوست های چرب
  • برای آفتاب سوختگی
  • برای درخشش طبیعی صورت
  • ناراحتی های صفرا
  • رفع التهاب
  • سردرد گرم
  • کاهش تب
  • رفع ناراحتی های پوست
  • برای تقویت دید چشم
  • و برای علوم ماورا و علوم غریبه و…

 

عود صندل وود

وود همان کلمه انگلیسی wood به معنی چوب می باشد که در زبان فارسی عامیانه جا افتاده است بنابراین sandal wood که به معنی چوب صندل می باشد، در زبان عامیانه به صندل وود نیز تلفظ می شود.

انواع عودهای چوب صندل، یا همان صندل وود Sandal wood وجود دارد که با نام های مختلفی در بازار عرضه می شوند نظیر:

  • عود صندل
  • عود چوب صندل
  • عود صندل وود
  • عود صندل وود
  • عود sandal
  • عود sandal wood
  • عود چندن Chandan
  • عود chandan

عود صندل چیست

 

عود صندل رز

شرکت های تولیدکننده عودهای خوشبو، بمنظور افزایش دامنه مخاطبان عودهای خود، گاهاً اقدام به عرضه عودهای ترکیبی می کنند. در واقع عودهای ترکیبی حاصل ترکیب 2 یا بیشتر رایحه می باشد. بعنوان مثال عود صندل رز، ترکیب رایحه چوب صندل با گل رز می باشد که در نوع خود بوی دل نشین و عرفانی را برای علاقمندان به عود صندل فراهم می آورد.

 

عود صندل وانیل

یکی دیگر از عودهای ترکیبی، عود صندل وانیل می باشد. رایحه شگفت انگیز وانیل، ترکیب بسیار جذابی را با رایحه چوب صندل شکل داده است. عود صندل وانیل، هم برای دوست داران عود صندل و هم برای دوست داران عود وانیل مورد پسند می باشد.

 

عود صندل سیاه

عود صندل طبيعي

تمام عودهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی عودآنلاین بصورت طبیعی می باشند. قسمت اعظم این عودها بصورت دست ساز بوده و از مواد طبیعی ساخته می شوند. یکی از بهترین این عودها، عود صندل طبیعی می باشد که شما می توانید از فروشگاه اینترنتی عودآنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

عود صندل دست ساز

عود صندل دست ساز، یکی از پرفروش ترین عودهای خوشبوکننده هوا می باشد. عودهای خوشبوکننده هوا علاوه بر اینکه سبب خوشبو کردن هوای محیط می شوند، با رایحه بسیار دلنشین و طبیعی خود، سبب می شوند که از خواص آن گیاه نیز توسط بویایی بهره مند شوید.

چمد نمونه از عودهای صندل دست ساز که در عودآنلاین موجود می باشند را می توانید دی ذیل مشاهده نمائید.

عود خوشبو کننده آمریا Amreeya مدل دست ساز صندل Fortune

عود خوشبو کننده آمریا Amreeya مدل دست ساز صندل Fortune


عود خوشبو کننده نخیل Nikhil's مدل دست ساز صندل وود (چوب صندل) Sandal Wood

عود خوشبو کننده نخیل Nikhil’s مدل دست ساز صندل وود (چوب صندل) Sandal Wood


عود خوشبو کننده ناندیتا NaNDITa مدل دست ساز صندل زعفرانی Saffron Sandal

عود خوشبو کننده ناندیتا NaNDITa مدل دست ساز صندل زعفرانی Saffron Sandal


عود خوشبو کننده آمریا Amreeya مدل دست ساز صندل سرخ (چندن) Chandan

عود خوشبو کننده آمریا Amreeya مدل دست ساز صندل سرخ (چندن) Chandan

عود چوب صندل

انواع عود چوب صندل که در فروشگاه اینترنتی عودآنلاین عرضه می شود را می توانید در ذیل مشاهده نمائید.

خواص عود چوب صندل

عود صندل یکی از بهترین رایحه‌های طبیعی می‌باشد، عطر صندل برای مدیتیشن مفید است و نقش آن ارتقاء معنویت و موفقیت می باشد. چوب صندل از جنگل‌های هند استخراج می‌شود و بوی این چوب ذهن را آرام کرده و موجب ایجاد افکار مقدّس در ذهن می‌شود.

1. ضد عفونی کننده طبیعی

چوب ویژه ای است ،که به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و همچنین ویژگی های ضد میکروبی اش ،شناخته شده است که به طور موثر، به درمان و سلامت پوست کمک می کند.

2. مرطوب کنندگی پوست

چوب صندل، به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی اش به مبارزه با خشکی پوست می پردازد به همین دلیل، یک جز موثر در لوسیون ها و کرم هایی است، که با خشکی پوستی مبارزه می کنند و به سلول های پوستی که به رطوبت نیاز دارند، رطوبت می بخشد و به این صورت، پوست جوان، نرم و درخشان می شود چوب صندل، بدون ایجاد آکنه، پوست را مرطوب سازی می کند.

3. خاصیت ضد پیری

چوب صندل، به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند، که گردش خون را در پوست تقویت می کند بدین معنی، که پوست با مواد مغذی تغذیه میشود و مواد زائد متابولیسمی به آن سپرده میشوند تا دفع شوند.

4. کاهش آکنه

پودرهای ساخته شده از چوب صندل، برای مدت زمان طولانی است، که برای مقابله با آکنه در نوجوانان و همچنین بزرگسالان، استفاده می شود.

5.درمان بیماری های چشمی

چوب صندل، هنگام ترکیب با عصاره گیاهان دارویی مانند نئم، برینگگر، نیرگندی، سوفاهاناانا، پرنوراوا، ساتاپاتری و مادو مخلوط می شود، ترکیبی تولید می کند، که اغلب در آیورودا برای جلوگیری از اختلالات چشمی، مانند خطای انکساری و آب مروارید استفاده می شود.

6. بهبود زخم

مطابق با یک مطالعه، چوب صندل، می تواند زخم ها را به طور موثری بهبود بخشد آزمایشات انجام شده در این تحقیق نشان داد، که استفاده از عصاره چوب صندل می تواند باعث کنترل توسعه ایجاد زخم شود.

7. کاهش استرس و فشار خون بالا

روغن استخراج شده از چوب صندل ،ممکن است در آروماتراپی برای مقابله با فشار خون بالا و همچنین کاهش استرس، استفاده شود محتویات این روغن، ممکن است به مغز کمک کند تا سروتونین تولید کند، که باعث افزایش حس مثبت و ایجاد احساس شادی و رضایت می شود.

8. آرام کردن اعصاب و عضلات

چوب صندل، به عنوان یک عامل ضد اسپاسم عمل می کند ،که به آرام کردن اعصاب، عضلات و رگ های خونی کمک می کند هر زمان که روغن چوب صندل به طور منظم استفاده شود، می تواند از انقباض عضلات و اسپاسم آنها،جلوگیری کند.

9. جلوگیری از، از دست دادن دندان های طبیعی

روغن چوب صندل، دارای ویژگی قابض و سخت کننده است که در استحکام بخشیدن به لثه ها بسیار مفید است علاوه بر این، کمک می کند تا دندان های طبیعی حفظ شوند.

10. جلوگیری از بوی بدن

چوب صندل، به عنوان یک عنصر مهم برای صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد دئودورانت ها و عطرهای تولید شده از چوب صندل، می تواند به شما در مبارزه با بوی بد کمک کند و ساعت ها شما را تازه و خوشبو نگه دارد.

11. کمک به تعادل رنگ پوست

خمیر چوب صندل، به خوبی برای حتی بهتر شدن تن رنگی پوست کار می کند ادامه دادن استفاده از خمیر چوب صندل نیز، برای جلوگیری از برنزه شدن و تیره شدن پوست ،بسیار مفید است.

12. تسکین خارش

بسیاری از مردم، با مشکل خارش پوستی مواجه هستند، این امر موجب می شود که پوست هر روز و پس از خاراندن، خراشیده شود.

13. بازسازی پوست آفتاب سوخته

چوب صندل، به پوست آفتاب سوخته کمک می کند تا به رنگ قبلی خود بازگردد بسیاری افراد، از آفتاب سوختگی رنج می برند، پس اگر میخواهند که پوستشان را ، برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار بدهند، قبل از آفتاب گرفتن، چوب صندل را مانند یک کرم استفاده کنند، تا از بروز مشکلات سوختگی احتمالی جلوگیری شود.

 

خرید عود چوب صندل

بمنظور خرید اینترنتی عود چوب صندل می توانید از فروشگاه اینترنتی عودآنلاین استفاده نمائید. در فروشگاه عودآنلاین انواع عودهای خوشبو شرکتی و دست ساز ارائه می شود. یکی از پراستفاده ترین عودهای خوشبو، عود چوب صندل sandal wood می باشد. انواع عودهای چوب صندل را می توانید در فروشگاه اینترنتی عودآنلاین مشاهده نمائید.

 

عود چوب صندل sandalwood دست ساز

 

عود Sandal

عود Sandal Wood

عود Sandalwood

(چوب صندل) Sandal Wood

عود دست ساز چوب صندل Sandal Wood

عود دست ساز هندی Sandalwood

لیست قیمت عود چوب صندل Sandal Wood دست ساز

عود دست ساز صندل وود sandalwood

 

 

عود صندل Sandal برند هم HEM

عود خوشبو کننده «Hem» (هم) مدل «Sandal»، دارای رایحه‌ای طبیعی است و برای افرادی که مراقبه و ورزش یوگا را انجام می‌دهند، فضایی آرامش‌بخش به وجود می‌آورد.

این رایحه دل‌نشین، محیط را آرام کرده و انرژی‌های منفی را از بین می‌برد. شما با استنشاق این عطر، آرامش پیدا کرده و سرشار از انرژی مثبت و سرزندگی می‌شوید.

علاوه بر این، با روشن کردن عود با رایحه صندل، محیط اطرافتان ضدعفونی می‌شود. این عود ساخت کشور هند بوده و یکی از بهترین رایحه‌های طبیعی است.

این مدل، یک بسته‌بندی مقوایی به ابعاد 25×3.5×2.8 سانتی‌متری داشته که داخل آن، 20 عدد عود قرار دارد.

عود خوشبو کننده «هم»، با محیط زیست سازگار است و به سلامت افراد، آسیبی وارد نمی‌کند.

با پراکندن چنین رایحه‌ی دل‌انگیزی در فضا، خستگی و اضطرابتان برطرف شده و شاداب می‌شوید.

پس اگر دوست دارید انرژی‌های منفی محیط زندگی یا محل کارتان را دفع کرده و فضا را سرشار از عطری مطبوع کنید، مدل «Sandal»، انتخابی عالی و منحصربه‌فرد است.

برند «هم»، تولیدکننده عود‌های خوشبو کننده و متنوع است. این شرکت، محصولات با کیفیت خود را به چندین کشور دنیا صادر می‌کند.

عود خوشبو کننده هم HEM مدل صندل Sandal

عود خوشبو کننده هم HEM مدل صندل Sandal

 

عود چوب صندل Sandal Wood برند هم HEM

عود خوشبو کننده «Hem» (هم) مدل «Sandalwood»، دارای رایحه‌ای طبیعی است و برای افرادی که مراقبه و ورزش یوگا را انجام می‌دهند، فضایی آرامش‌بخش به وجود می‌آورد.

این رایحه دل‌نشین، محیط را آرام کرده و انرژی‌های منفی را از بین می‌برد. شما با استنشاق این عطر، آرامش پیدا کرده و سرشار از انرژی مثبت و سرزندگی می‌شوید.

علاوه بر این، با روشن کردن عود با رایحه صندل، محیط اطرافتان ضدعفونی می‌شود. این عود ساخت کشور هند بوده و یکی از بهترین رایحه‌های طبیعی است.

این مدل، یک بسته‌بندی مقوایی به ابعاد 25×3.5×2.8 سانتی‌متری داشته که داخل آن، 20 عدد عود قرار دارد. عود خوشبو کننده «هم»، با محیط زیست سازگار است و به سلامت افراد، آسیبی وارد نمی‌کند.

با پراکندن چنین رایحه‌ی دل‌انگیزی در فضا، خستگی و اضطرابتان برطرف شده و شاداب می‌شوید.

پس اگر دوست دارید انرژی‌های منفی محیط زندگی یا محل کارتان را دفع کرده و فضا را سرشار از عطری مطبوع کنید، مدل «Sandalwood»، انتخابی عالی و منحصربه‌فرد است.

برند «هم»، تولیدکننده عود‌های خوشبو کننده و متنوع است. این شرکت، محصولات با کیفیت خود را به چندین کشور دنیا صادر می‌کند.

عود خوشبو کننده هم HEM مدل چوب صندل Sandal Wood

عود خوشبو کننده هم HEM مدل چوب صندل Sandal Wood