فنگ شویی و پاکسازی آپارتمان، منزل و محل کار چرا مهم است؟

از آنجائیکه هر مکان اعم از خانه،‌ زمین و یا محل کار که قبلاً توسط دیگران مورد استفاده قرار گرفته و یا کارها و اعمالی که در آن انجام شده که شما از آن بی‌خبر هستید و اثرات انرژی آن کارها و اعمال در آن مکان باقی مانده است.

هر آنچه که در عمارتی رخ دهد در دیوار و کف و اثایه و اشیای موجود در آن فضا ضبط می شود و مانند چرکی و آلودگی به صورت لایه هایی روی یکدیگر قرار می گیرد. با این تفاوت که نمی توانیم آن را ببینیم اگر چه به شیوه هایی ژرف بر زندگی مان تاثیر می گذارد.

زمانی که می‌خواهید وارد یک مکان جدید حتی نوساز شوید باید به انرژی‌های موجود درون آن توجه شود تا بتوانید هر انرژی که مربوط به گذشته در آن مکان است را پاکسازی کرده و محیطی متعادل و مناسب بدست آید.

 

فنگ شویی چیست و چه نیست؟

فنگ شویی ترکیب واژه چینی فنگ (feng) به معنای “باد” است و شویی (shui) به معنای “آب هدف فنگ شویی برگرداندن نظم و ترتیب و توازن به تمام زمینه های زندگی است ، از کار و کسب و سلامتی گرفته تا رفتارتان با خانواده و دوستان و همکاران و نیز طراحی منزل و محل کار و باغتان.

با فنگ شویی در تمام این موارد می توانید نظم و توازن برقرار سازید و به موفقیت برسید.

«فنگ شویی» به شما نشان می دهد که وقتی در آرایش وسایل و اثاثیه خانه یا محل کار خود تغییراتی می دهید این تغییرات بر حرکت «انرژی» در خانه یا محل کارتان تاثیر گذاشته و سبب تغییراتی در ثروت، سلامت، شادی و آرامش درونی شما خواهد شد.

با فنگ شویی یاد می گیرید که با استفاده از چیزهای ساده ، چند قدم به ایده آل نزدیکتر شوید.

این چیزهای ساده عبارتند از کاربرد مواد مناسب٬ چیدمان مناسب٬ استفاده از گیاه٬ رنگ و آیینه و نور، رایحه عود به طوری که جریان انرژی مثبت در محیط به حداکثر برسد.

به کمک فنگ شویی فضای داخلی خانه را اصلاح کنید و انرژی های مثبت را به جریان اندازید.

ممکن است شما از طراحی نظم در خانه خود کاملا راضی باشید اما می توانید برای اصلاح و بهبود جزییات از فنگ شویی استفاده کرده و به نتایج مطلوب تری برسید.

پنج اصل کلی فنگ شویی:

۱- فنگ شویی توصیه نمی کند که قواعد آن مو به مو اجرا شود. این اصل را فقط در اتاق هایی به کار ببرید که فکر می کنید لازم است.

۲- به کارگیری فنگ شویی اضافه کردن اشیاء ساخت چین به لوازم خانه نیست.

۳- هر وسیله شکسته، خراب و بی استفاده را بازبینی کنید و شهامت دور نریختن یا تعمیر مجدد آن را داشته باشید.

۴- هدایا و وسایلی را که از آنها خوشتان نمی آید در کمدهایتان انبار نکنید. کمترین ضرری که دارند این است که بیهوده جای شما را اشغال می کنند.

۵- از بی نظمی بپرهیزید، هوا را تهویه کنید و به طور مرتب خانه را نظافت کنید تا انرژی مثبت آزادانه جریان یابد.

فنگ شویی پیروی از خرافات و موهوم پرستی های چین باستان نیست.

مدیتیشن و تمرین روحی نیست.

روشی زودگذر و دوره ای نیست.

جادو هم نیست بلکه هنری است ساده، انعطاف پذیر و ملموس برای افزایش نشاط، آرامش و تعادل در زندگی روزمره که با انواع سبک های دکوراسیون سازگاری دارد.

فنگ شویی می گوید: بعد از اینکه آشغال ها را از محیط زندگی دور ریختید، برای چند روز در آن محیط، عود بسوزانید و یا زنگ به صدا درآورید! (از کاسه تبتی نیز به همین منظور استفاده می شود) تا فضا از انرژی های منفی پاک شود.

 

استفاده از اسپند و عود برای فنگ شویی و پاکسازی آپارتمان، منزل و محل کار

در فرهنگ ایرانی قبل از اینکه به خانه جدید نقل مکان کنیم ابتدا با آینه و قرآن و شعمدانی وارد خانه می‌شویم که نشان از مبارک نمودن آن مکان می‌باشد.

بنابراین، انرژی‌های محل مسکونی و تجاری پیش از ورود به درون آنها بسیار مهم است، پس راهکارهایی وجود دارد که بتوانید انرژی موارد گذشته را پاک كنيد و مکانی متعادل و متناسب و مناسب در اختیار داشته باشید.

در کنار دیگر کارهای انجام‌شده‌‌‌‌‌، دود‌کردن اسپند و عود هم بسیار مفید است! اسپند، یار همیشگی ما در پاکسازی انرژی های منفی بوده و هست. همچنین عودهای مختلف با بوهای متفاوتی وجود دارند؛ که علاوه بر پاکسازی منزل و یا محل کار، سبب پراکنده شدن رایحه ی دلنشینی نیز می شوند.

ضمن اینکه این رایحه خود می تواند با تاثیرات فراوانی که بر سیستم مغزی انسان می گذارد، سبب بهبود حالات روانی فرد گردد.

‌عود ، از ابزار های قدرتمند پاکسازی محیط از انرژی های منفی است. عودها، گیاهان معطری هستند که عموما به دلیل پاکسازی ، باعث ایجاد احساس آرامش و رفع استرس میشوند که در رایحه‌درمانی (آروماتراپی) نیز میتوان از آنها استفاده کرد.

صندل و مشک، لاوندر و رز، لیمو و نعناع، بابونه و زنبق، اسطوخودوس و انواع میوه ها، برخی از مواد تشکیل دهنده عودها هستند که باعث ایجاد خواص متفاوتی در دود عود میشوند.

کشورهای آسیایی از دود عود برای پاکسازی استفاده میکنند و در ایران، در سالهای اخیر ، عود ، تا حدودی جایگزین اسپند شده است.

 

استفاده از عود برای پاکسازی آپارتمان، منزل و محل کار بعد از مهمانی

سعی کنید بعد از هر مهمانی یا زمانی که آشنایان و بستگان از خانه‎تان رفتند در یا پنجره را باز کنید و عود مورد علاقه تان را روشن کنید تا فضا عوض شده و استرس از خانه دور شود.

ویکی پدیا درباره فنگ شویی اینگونه نوشته است: فانگ شویی (به چینی: 風水) که به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد.

مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است.

عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه چینی عبارتند از: آب. باد. خاک. آتش. اتر